История развития марки Hawtai: излагаем подробно

HTM (HawTai Motor)

HTM (HawTai Motor) — марка китайских автомобилей, производимых компанией Rongcheng HawTai Automobile Co., Ltd., со штаб-квартирой в Пекине.

Блок: 1/5 | Кол-во символов: 161
Источник: http://www.chinamobil.ru/hawtai/?view=info

Автомобильное производство Hawtai

Центральный офис Компании находится в Китае, городе Пекине. Производство “HAWTAI MOTOR GROUP” расположено на заводе в городе Erdos (Ордос, Внутренняя Монголия), заводах в Тяньцзине и Шаньдуне.

Все заводы “HAWTAI MOTOR GROUP” — ультрасовременные, рассчитанные на массовое производство. Общая площадь завода в Тяньцзине — более 2 000 000 кв.м, здесь располагается конструкторское бюро, а также производство, которое позволяет собирать до 450 000 машино-комплектов в год. 

Производственные мощности завода в городе Erdos составляют порядка — 350 000 автомобилей в год. На этом же заводе собирают автоматические коробки передач и дизельные двигатели: 450 000 и 300 000 штук в год соответственно.

При разработке своей продукции мы сотрудничаем с такими грандами мировой авто индустрии как: ZF, BOSCH, INTEL, Pier burg, Magna, Honeywell для создания максимально технологичных продуктов. 

Для предоставления нашим Клиентам продукции максимального качества все наши предприятия прошли сертификацию по самым высоким стандартам ISO9000, TS16929:2009, ISO14001.

Блок: 2/2 | Кол-во символов: 1212
Источник: http://www.hawtaimotor.ru/about/history/

История

Марка HTM была основана в 2000 году предпринимателем Чжан Ксиджин. Изначально она задумывалась как производитель внедорожников. Начавшееся в 2002 году сотрудничество с Hyundai позволило ей изготавливать кроссоверы под этой маркой. В 2003 году на заводах компании уже развернулось полномасштабное изготовление модели Terracan. После этого стали выпускаться клоны кроссовера Santa Fe и автобусов Grandbird и County.

В 2004 году компания получила право производить эти автомобили под собственным именем. Между экземплярами, выпущенными под разными брендами, отличие заключалось только в установленных двигателях.

В 2010 году в модельном ряду марки появился первый седан — Hawtai B11. Это был первый автомобиль, самостоятельно разработанный и изготовленный компанией.

В 2011 году HTM попыталась выкупить права на производство нового Saab 9-3, а также 30% акций шведского автопроизводителя. За это марка предлагала владельцу Saab, компании Spyker Cars, 150 млн евро. Однако сделка так и не была совершена. Официальная причина — бюрократические препятствия со стороны властей Китая. Эксперты же утверждали, что китайская компания не захотела ввязываться в патентные споры с GM.

В 2013 году началось производство автомобиля HTM E70, который на китайском рынке представлен под именем Hawtai B21. Он основывается на лицензионной платформе Hyundai Sonata.

В 2014 году компания представила модель HTM Boliger, которая базируется на платформе старой версии Santa Fe. Автомобиль назвали в честь итальянского города Болгери.

В этом же 2014 году первый седан B11, заменили обновленной версией, которая вышла на рынок под именем Hawtai E90.

В 2014 году появилось новое поколение кроссовера Hawtai SantaFe, который получил совершенно другую внешность, мало схожую с южнокорейским прототипом. Первоначально автомобиль назывался Hawtai A25, и даже был показан на Московском автосалоне под этим именем.

Блок: 2/5 | Кол-во символов: 1902
Источник: http://www.chinamobil.ru/hawtai/?view=info

History

Founded in 2000, Hawtai Motor Group is, as of May 2011, owned by Zhang Xiugen, a Chinese entrepreneur. Initially producing an SUV, a 2002 cooperation with Hyundai allowed it to manufacture Hyundai-branded SUVs starting in 2003, which it also started selling under its own name in 2004. Only the engines may have differentiated these Hawtai-branded offerings. The company added sedans to its product line in 2010, and these are probably the first vehicles it both designed and manufactured.

Failed Saab bailout

Although it was never consummated, in early May 2011, Hawtai agreed to provide EUR 150 million to Spyker Cars, the then-current owner of Saab, in exchange for Chinese manufacturing rights to the new Saab 9-3 and a 30% ownership of this Swedish vehicle maker. The deal quickly fell through.

Technology transfers

Hawtai appears eager to absorb foreign technology, and the company has sought such transfers repeatedly in the process gaining access to diesel engine and vehicle platform technologies. Around the time of the 2009 Chrysler Chapter 11 reorganization, this American automaker discussed the possibility of an asset sale with Hawtai.

In the early 2000s, Hawtai purchased technology from Hyundai Motors including some used in the first generation Santa Fe. The company sells a Hawtai-branded version of this small SUV as well as one of the Hyundai Terracan.c. 2010, both models used the same names as their Hyundai-branded counterparts, but by 2014 the Hawtai Santa Fe was being referred to as a Hawtai C9. The company does not appear reluctant to divulge the source of the intellectual property that appears in these vehicles; it refers to the C9 as a «Korean classic».

Hawtai utilizes engine technologies that were developed by other companies including some created by Italian diesel engine experts VM Motori.

Hyundai joint venture

In 2002, Hawtai began a licensing deal, partnership, or joint venture with Hyundai motors, but, as of late 2010, this has ceased. Hawtai continued to be referred to as a Hyundai partner as late as 2011, however. Regardless of the specific legal nature of the project, the Hyundai-Hawtai cooperation produced Chinese-market versions of several Hyundai models: the Hyundai Matrix, a people carrier, the Hyundai Santa Fe, and the Hyundai Terracan. The Santa Fe was the fifth most-purchased SUV in China in 2010, and at least some Hawtai versions of the car may differ significantly from those sold in other markets. Both Hyundai SUVs have experienced continued popularity in China. Hawtai’s newest SUV, the B35 Bolgheri (Baolige in Chinese) utilizes Hyundai platform technology.

Proposed Proton collaboration

Between 2011 and 2012, a tie-up between Malaysian Proton and Hawtai was touted. This as-yet-incomplete deal may have originated at an ASEAN-sponsored business conference.

Блок: 3/9 | Кол-во символов: 2835
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Hawtai

В России

В 2014-м марка объявила о своих серьезных планах построить собственный завод в России мощностью 100 000 автомобилей в год. Строительство потребует около 1,1 млрд долларов инвестиций.

В 2015 году налажена сборка Hawtai Boliger на предприятии «Дервейс», расположенном в Черкесске.

Блок: 3/5 | Кол-во символов: 289
Источник: http://www.chinamobil.ru/hawtai/?view=info

Products

Hawtai currently produces the following vehicles:

EV:

  • Shengdafei 2 XEV360
  • Shengdafei 5 XEV260
  • Shengdafei 5 XEV480
  • Shengdafei 7 XEV520
  • Lusheng S1 iEV360
  • Lusheng S1 EV160B
  • Lusheng S1 EV160R
  • Lusheng S5 iEV230

ICE:

  • Shengdafei 5
  • Shengdafei 7
  • Lusheng S5

Discontinued:

  • B11 (1.8 and 2.0 litre)
  • B21/E70 (2.0L Mitsubishi 4G63 & 4G94D, 1.5L turbocharged)
  • Bolgheri (1.8 and 2.0 litre)
  • Shengdafei (1.8 and 2.0 litre)
  • Terracan (2.4 litre)
  • Hawtai B11

  • Hawtai E70

  • Hawtai Bolgheri B35

  • Hawtai Shendafei

  • Hawtai Terracan (China)

Engines

Some Hawtai models use SAIC Motor engines, but other powerplants are said to be Hawtai’s own using technology purchased from Italian diesel experts VM Motori. The company states that the design of these engines, made at its Inner Mongolia site, has been modified in-house.

Блок: 4/9 | Кол-во символов: 871
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Hawtai

Operations

Hawtai has passenger car production facilities in Ordos, Inner Mongolia, and Rongcheng, Shandong. The latter site has a 150,000 vehicles per year production capacity. The Inner Mongolia site has a production capacity of 300,000 units/year, manufactures modern diesel engines, and may have been under construction as of February 2010. Such production capacity figures may consider whole vehicles and engines as discrete. This facility produces transmissions as well as engines. Hawtai claims production capacity figures for this location of one million engines, 500,000 whole vehicles, and the same number of transmissions.

The company claims a bus production facility in Yanbian was established in 2002.

A former process technology/engine localization office in Beijing may be a site for R&D efforts.

Блок: 5/9 | Кол-во символов: 815
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Hawtai

Sales

A total of 28,812 Hawtai passenger cars were sold in China in 2013, making it the 50th largest-selling car brand in the country in that year (and the 30th largest-selling Chinese brand).

Exports

The company has exported to Angola, southeast Asia, and one or more of the CIS nations, a grouping of former Soviet Bloc states. Hawtai has contacted at least one Russian automotive assembler, Derways, in an attempt to start CKD sales, and it has also explored the possibility of auto assembly at a soon-to-be-operational free trade zone in Valencia, Spain, signing an MoU with a Spanish mayor.

Блок: 6/9 | Кол-во символов: 596
Источник: https://en.wikipedia.org/wiki/Hawtai
Кол-во блоков: 14 | Общее кол-во символов: 8885
Количество использованных доноров: 3
Информация по каждому донору:

  1. http://www.hawtaimotor.ru/about/history/: использовано 1 блоков из 2, кол-во символов 1212 (14%)
  2. https://en.wikipedia.org/wiki/Hawtai: использовано 5 блоков из 9, кол-во символов 5321 (60%)
  3. http://www.chinamobil.ru/hawtai/?view=info: использовано 3 блоков из 5, кол-во символов 2352 (26%)


Поделитесь в соц.сетях:

Оцените статью:

1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Загрузка...

Добавить комментарий